01
Dec

Etter en skade er det beste for deg og kroppen din å få tilstrekkelig med hvile. Etter denne perioden er det bare å komme seg opp på hesten igjen, eller inn i treningslokalene. Lange hvileperioder kan være en hindring for trening, og mange opplever at de ikke kan trene slik som de gjorde før skaden. La oss introdusere deg til noen treningsformer som kan hjelpe deg med rehabilitering etter en treningsskade.

Tren med en profesjonell

Avhengig av om du har hatt en lett treningsskade, har en dårlig muskel, eller ønsker å rehabiliterende trening etter et besøk på sykehuset vil dine behov være ulike. Den beste måten å finne den treningsformen som passer dine behov, er å snakke- eller å trene med en som virkelig vet hva de holder på med.

Svømming

Det er ikke en myte at svømming er bra for kroppen. En av fordelene med trening under vann er at det ikke blir en stor belastning for muskler og ledd som trenger hvile. Du har sikkert sett intervjuer med skadede treningsutøvere som trener i bassenget etter en skade.

Yoga

Hvorfor ble du skadet til å begynne med? Var dette kanskje noe som kunne vært forhindret? Yoga er treningsform som er både god for rehabilitering og forebygging av nye skader. Ved å tøye ut musklene og gjøre kroppen mer mobil kan du forhindre fremtidige treningsskader. For å begynne med yoga trenger du verken å være myk eller godt trent.

Beveg på kroppen!

Det er viktig å ikke holde deg stille for lenge. Å la kroppen sitte stille over lengre perioder kan være like skadelig som skaden i seg selv. Rør på kroppen og finn din egen treningsglede som vil holde deg skadefri.