13
Nov

Profesjonelle idrettsutøvere er faktisk ikke så altfor ulike oss «vanlige» mennesker når det kommer til måten en trener på, ting en må ta hensyn til og også måten en skal trene for å unngå skader og overbelastninger.
 

Såklart er det forskjell i mengden med trening, styrken på treningen og intensiteten men de grunnleggende tingene er stort sett akkurat de samme. Det er like viktig for oss «vanlige» å drive med skadeforebyggende trening som det er for de profesjonelle.
 
Profesjonelle utøvere må såklart være ekstra forsiktig med noen ting da det faktisk er snakk om karrieren og levebrødet dems, men viktig er det uansett hvor mye eller hvor lite en trener.
 

Profesjonelle idrettsutøvere må være veldig klar over kroppen sin og hva den tåler i tillegg til å vite hvordan de skal unngå å gå for langt, dessverre så er det mange som blir presset av de rundt dem, både trenere, venner og familie i tillegg til seg selv at de ender opp med skader som kan ta lang tid å helbrede eller som ikke er mulig å helbrede i det hele tatt.
 

Skader kan deles inn i to hovedgrupper, akutte skader og «overbruk». Derfor er det viktig for profesjonelle å gå til jevnlig helse og velvære evaluering av legen sin for å se om det er noen belastningsskader som er under utvikling eller andre ting. Det er også såklart viktig å varme opp godt før en starter treningsøkten sin uansett om det er vekter, løping eller sport en driver med. En viktig ting til er å sette inn styrketrening og utstrekking som en del av treningen sin.

Comments are closed.